Servei d’impressió de documents en mode autoservei

abril, 2011
Client:
Responsable:
Equip participant inLab FIB:
Experteses:
Servei d’impressió de documents en mode autoservei

Descripció

Aquest servei permet que els treballs que s’envien a la impressora s’imprimeixin en el moment en que l’estudiant està al davant.

Aquest autoservei funciona mitjançant el carnet de l’estudiant, un sensor de proximitat i aconesegueix un 100% d’impressos recollits i una reducció del consum innecessari de paper.

Els estudiants de la FIB disposen d’una quota mensual d’impressions per facilitar les seves tasques acadèmiques. Abans de la posada en marxa d’aquest projecte els estudiants quan enviaven un document a imprimir havien d’esperar a la sortida d’impressions que es feia cada mitja hora, per aquest motiu un percentatge elevat de persones oblidava recollir les seves impressions. Amb la impressió en mode autoservei s’ofereix la possibilitat als estudiants d’imprimir un document i recollir-lo a l’instant aconseguint que l’alumne realitzi aquesta tasca amb més comoditat, evitant que oblidi les impressions i reduint així el consum innecessari de paper.

Cada punt d’autoservei d’impressió, consta d’un ordinador amb pantalla tàctil i una impressora. Quan un estudiant envia a imprimir un document des de qualsevol ordinador de la facultat, aquest queda retingut a la cua d’impressió. Des d’un terminal d’autoservei, l’estudiant s’identifica amb el seu carnet d’estudiant utilitzant el lector de RFID, si la identificació és correcta se li mostren els documents que ha enviat i pot seleccionar  els documents que vol imprimir. Finalment, dóna l’ordre d’impressió. Els documents s’imprimeixen a l’instant per la impressora del punt d’autoservei.