L’inLab FIB a l’EWGT 2024

Autors:

Els dies 4, 5 i 6 de setembre es va celebrar l’Euro Working Group on Transportation a Lund, Suècia. Enguany, des de l’inLab FIB, no només vam tenir l’oportunitat d’assistir-hi i estudiar els diferents avenços produïts en els últims anys en el camp de la mobilitat, sinó que també vam presentar tres articles científics relacionats amb projectes desenvolupats al laboratori.

El tret de sortida de cadascun dels dies va estar marcat per una presentació clau, efectuada pel Dr. Wai Yuen Szeto, professor de la universitat de Hong Kong, on s’exposava la creació d’un model per a resoldre el problema de posicionament d’estacions per a vehicles elèctrics petits, com e-scooters i bicicletes, tenint en compte el temps de penalització en existir estacions buides i plenes.

El segon dels dies, vam presenciar una nova presentació per part del Dr. Otto Anker Nielsen, professor a la universitat tècnica de Dinamarca. En aquesta, vam poder observar una anàlisi sobre els factors que afecten la decisió de fer ús per agafar el transport públic i com la seguretat – o sensació de seguretat – afectava la pressa de la decisió.

Finalment, el tercer dia vam poder assistir a la presentació del Dr. Oded Cats, professor de la Delft University of Technology als Països Baixos. El doctor exposava la mancança d’oferta dels trens nocturns des del 2020, a causa de la Covid-19. També presentava un model per a poder escollir la millor opció per a la planificació de les línies que permetin connectar tota Europa amb tren d’alta velocitat. L’objectiu final del projecte és reduir la quantitat d’emissions produïda pels avions i substituir-los per transport en vies.

Pel que fa als articles desenvolupats dins de l’inLab FIB, la Mercè Vila i el Víctor Diví van exposar el projecte Stork: A Flexible Optimization Tool for Solving Multiple Vehicle Routing Problem Variants, el qual resol el Problema d’Encaminament de Vehicles o Vehicle Routing Problem (VRP) de manera modal, permetent afegir les restriccions segons les necessitats del client.

El Jordi Montero va exposar Improving Routing Optimization Algorithms: A Business Rules Based System to Generate Initial Solutions. En aquesta presentació, els assistents van poder veure la resolució del VRP a través d’una metodologia poc recorrent: les regles de producció. Al final de la presentació, en Ferran González va contestar les preguntes que varen tenir els assistents.

Per acabar, l’endemà, en Jamie Arjona va presentar Data-driven Strategies to Enhance Real Bus Passenger Occupancy Services using Weather and Flight Information, projecte el qual buscava predir l’ocupació del servei públic de transport a Mallorca.

En conclusió, aquestes jornades han servit per a aprofundir els coneixements del nostre equip dins el món de la logística, mostrant els projectes de qualitat desenvolupats dins del laboratori i fent créixer la xarxa de logística que ens connecta amb la resta del món.