Virtualització dels sistemes operatius dels ordinadors dels laboratoris d’informàtica

Període:
abril, 2012 –
juny, 2013
Client:
Responsable:
Equip participant inLab FIB:
Experteses:

Descripció

Virtualizació de les imatges linux dels laboratoris d’informàtica per a que els estudiants les puguin executar en els seus ordinadors personals i aconseguir així un entorn similar al dels laboratoris.

Cal que els estudiants s’instal·lin el programari VMware Player  per tal d’executar aquestes imatges virtuals.

La màquina virtual simula una plataforma de maquinari autònoma incloent un sistema operatiu complet que s’executa com si estigués instal·lat en el propi ordinador.

La virtualització és la creació  -a través de software- d’una versió virtual d’algún recurs tecnològic, com pot ser una plataforma de maquinari, un sistema operatiu, una clau de memòria o altres recursos de xarxa.