L’inLab FIB signa un acord d’innovació tecnològica amb els Mossos d’Esquadra

L’inLab FIB signa un acord d’innovació tecnològica amb els Mossos d’Esquadra

Ahir 12 de setembre de 2023, es va signar un acord entre la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC) i els Mossos d’Esquadra, on l’inLab FIB desenvoluparà projectes d’innovació tecnològica conjuntament amb la policia de Catalunya durant els propers quatre anys.

Treballarem en àmbits relacionats amb les nostres àrees d’expertesa: ciència de les dades i el big data, mobilitat intel·ligent mitjançant el tractament avançat de dades per a la gestió de flotes de vehicles i del trànsit, predicció de la qualitat de l’aire i anàlisi i millora de processos intermodals i de transport. També aplicarem la nostra experiència en l’enginyeria del coneixement i dels serveis en el camp de la Internet de les Coses i els sistemes d’informació, així com en la ciberseguretat (optimització de la seguretat informàtica i la detecció de frau electrònic a les institucions) i la modelització, simulació i optimització aplicades al transport, la fabricació, la logística, els processos industrials (bessons digitals) i els sistemes d’emergències.

A l’inLab FIB, la innovació i la formació constitueixen la base fonamental del progrés i de la transferència del coneixement creat a la Universitat. Per això, la nostra activitat se centra a innovar i transferir coneixement a la societat en l’àmbit de les TIC, mitjançant el desenvolupament del talent humà i la realització de projectes R+D+I multidisciplinaris.

Un dels nostres trets diferencials és la participació activa de l’estudiantat de la FIB en el desenvolupament de la innovació, conjuntament amb professorat i personal tècnic especialitzat, mitjançant el programa acadèmic Talent.
L’acte de signatura d’aquest conveni ha comptat amb la presència del Rector de la UPC, Daniel Crespo; el Conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena; el Director General dels Mossos d’Esquadra (Direcció General de la Policia), Pere Ferrer, així com el Degà de la FIB, Josep Fernández Ruzafa; el Director de l’inLab FIB, Ernest Teniente, i la seva Directora Associada, Maria Ribera Sancho; entre d’altres.

Un cop acabat l’acte de signatura, els assistents van visitar les nostres instal·lacions i van poder conèixer de primera mà alguns dels projectes que es duen a terme a l’inLab FIB i quin és el nostre ambient de treball.

En conclusió, aquest acord representa un repte ambiciós per a nosaltres, i que afrontem amb molta il·lusió i responsabilitat. Esperem que pugui ser el pal de paller d’una fructífera relació entre ambdues entitats!