L’inLab presenta Ciberseguretat a les Jornades Tècniques RedIRIS 2018

jornadesrediris2

L’inLab presenta Ciberseguretat a les Jornades Tècniques RedIRIS 2018

RedIRIS és la xarxa acadèmica i de recerca espanyola que proporciona serveis avançats de comunicacions a la comunitat científica i universitària nacional. És finançada pel Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat, i inclosa en el seu mapa d’Instal·lacions cientificotècniques singulars (ICTS). Es fa càrrec de la seva gestió l’entitat pública empresarial Red.es, del Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital.

Amb la col·laboració de la Universitat de Salamanca (USAL), s’han organitzat les XXIX Jornades Tècniques de RedIRIS, que es duran a terme els dies 8 al 10 de maig a la Hospedería Arzobispo Fonseca de la Universidad de Salamanca. Les àrees temàtiques prioritàries són: Infraestructures i serveis per la docència i la investigació, seguretat i privacitat, optimització i, finalment, cap a un món smart i en mobilitat.

L’Antonio Rodriguez ha sigut un dels exponents en ciberseguretat amb C-roads Spain: ¿Cómo securizar los servicios de transporte inteligente?. La presentació està emmarcada dins de dos línies temàtiques: “Cap un món smart i en mobilitat” i la de “Seguretat i privacitat”.

El projecte europeu anomenat C-roads, pretén impulsar l’ús dels serveis de transport intel·ligent, cooperatius i de conducció autònoma, garantint la interoperabilitat d’aquests serveis a tot Europa. L’objectiu és aconseguir desplegar Sistemes Intel·ligents de Transport (ITS) transfronterers i operables per a tots els usuaris que facin servir les carreteres europees. Aquests sistemes intel·ligents abasten un grup de tecnologies sense fils i de comunicació v2v i v2x.

Aquest projecte també inclou l’estudi i implantació de mecanismes de seguretat que garanteixin la integritat i confidencialitat de les comunicacions que s’estableixen entre els diferents actors (vehicles i infraestructures). La seguretat ha de garantir que tercers no puguin injectar informació falsa i que es mantingui la confidencialitat dels actors que intervenen en les comunicacions, aquesta última, principalment s’ha de garantir en els vehicles particulars.