Hackejant la CopenHacks 2017

Foto de l'Equip UPC a la CopenHacks

Hackejant la CopenHacks 2017
Autors:

Durant el cap de setmana del 22 i 23 d’Abril s’ha portat a terme una hackathon de 24 hores organitzada per la Major League of Hacking (MLH) i Microsoft; aquest cop a Copenhaguen (també coneguda com a CopenHacks ) a les instal·lacions de Microsoft Development Center.

Durant el cap de setmana del 22 i 23 d’Abril s’ha portat a terme una hackathon de 24 hores organitzada per la Major League of Hacking (MLH) i Microsoft; aquest cop a Copenhaguen (també coneguda com a CopenHacks ) a les instal·lacions de Microsoft Development Center.

El grup format per en Juan José Vázquez, en Marc Vila, en Francesc De Puig, n’Eduard Maura, n’Ester Lorente, en Sergio Paredes i en Juan Salmerón hem assistit a aquest esdeveniment per gaudir d’un cap de setmana de programació intensa, envoltats de noves tecnologies, desenvolupadors de tot el món, unes instal·lacions d’ensomni i molt de menjar!

Aterrant a la CopenHacks

Els 4 primers vàrem viatjar de matinada per aprofitar el dia i poder fer una mica de turisme, mentre els altres 3 es desplaçarien al vespre i es quedarien durant el dilluns per visitar la ciutat. En aquesta ocasió, cap dels components havia pensat què programar i volíem escoltar els reptes proposats pels patrocinadors de la hackathon abans d’escollir tecnologies i idees.

Allà també vam coincidir amb 18 persones més de la UPC, d’entre els quals destaquem els nostres companys organitzadors de la hackató HackUPC.

No podíem començar a programar fins a les 12 del migdia, així que després de quedar fascinats per les instal·lacions de Microsoft, vam fer una que altra partida de ping-pong, futbolí o partit de futbol a la Xbox, vam escoltar la xerrada de presentació, valorar els reptes i tecnologies proposades i fer un bon àpat danès (a base d’amanida de cabdells, pizzes i iogurt) i, finalment, vam anar per feina.

Els nostres projectes

Donat que els equips havien d’estar formats per un màxim de 4 persones, ens vam dividir en dos grups:

El primer, format per n’Ester, en Marc i en Francesc, van decidir construir TrackMyGuests, una aplicació web i mòbil que té per objectiu ajudar als hostes a saber si els seus convidats són a prop, així com recordar-los-hi de l’esdeveniment via missatges SMS. Per fer-la van emprar tecnologies com Angular2 per al disseny de la interfície web, Flask (un microframework web) i l’API de missatgeria de Twilio per a fer el backend de l’aplicació encarregada de situar geogràficament als convidats i enviar els missatges SMS com a recordatori. Per últim amb Android van fer una aplicació que un cop rebuts els missatges enviava la ubicació al servidor.

Per altra banda, els altres quatre components vam decidir afrontar el repte de la MLH de programar quelcom que ajudés a combatre l’abús a la xarxa ( HackHarassment ). Volíem desenvolupar una aplicació web amb la qual, pares/mares/tutors puguin supervisar i assegurar-se que els seus fills no pateixin assetjament a partir d’àudios i/o converses de WhatsApp. D’aquí és d’on sorgeix el nostre projecte, F**k Harassment. Per fer-lo s’han emprat eines com la Speech API de Google, per transcriure els les converses de veu a text; el ToneAnalyzer d’IBM Watson que realitza una anàlisi sentimental d’un text i n’extreu emocions com ara tristesa, còlera, felicitat, decepció…; i finalment gràcies a TensorFlow, una llibreria de Python per realitzar machine learning, després d’un procés d’ensenyament, obtenir la probabilitat que en la conversa s’estigués assetjant a algun dels participants de la conversa i quina de les persones tenia més punts per ser l’assetjador i la víctima.

Després de quasi 24 hores de codi, poques hores de son i molta cafeïna i menjar, els projectes estaven entregats. Només quedava el veredicte dels jurats, entre els quals hi havia enginyers de Microsoft, col·laboradors de l’esdeveniment i els representants de MLH.

F**k Harassment va guanyar el premi del repte al qual s’havia presentat i rebia un PowerBank personalitzat per a cada component del grup.