Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència

dia-internacional-dona-upc2

Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència

El passat 11 de febrer va ser el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència. Aquest dia va ser proclamat l’any 2015 per l’Assemblea General de les Nacions Unides amb el fi d’aconseguir la participació equitativa i plena de dones i nenes a la ciència i, per aconseguir la igualtat de gènere i l’empoderament d’aquestes. Des dels últims anys la comunitat internacional està posant esforços per inspirar i promoure la participació de les dones i les nenes en aquest àmbit.

La bretxa de gènere en els sectors de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM) persisteix des de fa molts anys, ara estem en època de canvis i gràcies a totes les activitats que s’estan organitzant tant per joves estudiantes i dones i, la visibilitat que s’intenta donar a la dona a les STEM segurament als pròxims anys incrementaran els números positivament.

Amb motiu d’aquest dia tan especial, la Universitat Politècnica de Catalunya organitza la setmana de la Dona a la UPC amb un conjunt d’activitats que tenen com a objectiu fer visible l’aportació de les dones en l’àmbit de l’enginyeria, la ciència, les matemàtiques i l’arquitectura. En aquesta edició s’ha dedicat també, una jornada per facilitar recursos per incorporar la perspectiva de gènere en la docència universitària.

La setmana de la Dona a la UPC està promoguda pel Vicerectorat de Responsabilitat Social i Igualtat, conjuntament amb la xarxa de responsables d’igualtat dels centres i l’oficina d’igualtat de la UPC. El 12 de febrer es van convidar a totes les professores i investigadores vinculades a la Facultat d’Informàtica de Barcelona, l’Escola de Telecomunicacions i l’Escola de Camins a fer una fotografia conjunta per visualitzar el col·lectiu de dones que fan ciència al Campus Nord de la UPC.

Entre les activitats que es van realitzar, una de les nostres inLabers i estudiant de la Facultat d’Informàtica de Barcelona Karol Djanashvili, va participar juntament amb dues altres estudiants, una de l’Escola de Telecomunicacions i una altra de l’Escola de Camins en una entrevista per la ràdio RTVE per escoltar l’experiència i les opinions d’aquestes dins de la universitat amb motiu del Dia de la Dona i la Nena a la Ciència.

Des de l’inLab animem a totes les noies i dones que encara no s’han decidit i tenen interès a formar part de la comunitat de persones que estudien i es dediquen a les STEM que s’animin a iniciar el seu camí en un d’aquests àmbits.