Lídia Montero distingida en el 1r Premi UPC al Compromís Social

4-compromis-social-lida-montero-inclusio-web

Lídia Montero distingida en el 1r Premi UPC al Compromís Social
Premiats:

El 1r Premi UPC al Compromís Social, adreçat a la comunitat de la Universitat, han distingit la tasca en aquest àmbit de la Càtedra Unesco de Sostenibilitat, del programa UPC Reutilitza i de les professores Lídia Montero i Núria Salán. El jurat també ha fet un reconeixement a títol pòstum de la professora Montserrat Soliva. El lliurament dels premis ha tingut lloc el 4 d’octubre, a l’Auditori del Vèrtex, en l’acte d’inauguració del nou curs acadèmic.

Convocat per primer cop aquest curs acadèmic, a iniciativa del vicerectorat de Responsabilitat Social i Igualtat, i en col·laboració amb el Consell Social de la UPC, el Premi UPC al Compromís Social s’ha fundat amb la voluntat de posar en valor els programes, projectes i activitats desenvolupats per la comunitat UPC (estudiantat, Personal d’Administració i Serveis, i Personal Docent i Investigador) relacionats directament amb el compromís social.

Els guardonats de la primera edició d’aquest premi, en les quatre modalitats previstes, són els següents:

• En Inclusió, la professora Lídia Montero, de la FIB, per l’impuls del programa Meetup, una acció pionera de suport als estudiants amb trastorns de l’espectre autista que altres universitats estan prenent com a model.
  • En el de la Igualtat de gènere, la professora Núria Salán, de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), per la seva trajectòria incansable i dedicació voluntària al foment de les vocacions tecnològiques de les noies.
  • En Cooperació, el programa UPC Reutilitza, coordinat pel professor Fermín Sánchez, de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i que fomenta la reutilització dels equips informàtics, per la llarga trajectòria i l’impacte integral en l’àmbit educatiu, local i internacional.
  • En l’àmbit de la Sostenibilitat, la Càtedra Unesco de Sostenibilitat, impulsada per un col·lectiu universitari pioner a la UPC que va preocupar-se per les qüestions de desenvolupament humà sostenible fa més de 20 anys, per la seva llarga trajectòria i impacte integral en l’àmbit educatiu i científic, local i internacional.

El jurat ha volgut fer un reconeixement a títol pòstum a la professora Montserrat Soliva, que ha traspassat recentment, per la seva llarga trajectòria docent i investigadora, centrada primordialment en el compostatge, amb la missió de preservar i millorar el medi ambient, protegir el sòl i incrementar la productivitat agrària.