Els hackers de l’inLab son premiats a la HackUPC 2017 Fall Edition

Els hackers de l’inLab son premiats a la HackUPC 2017 Fall Edition
Autors:
Premiats:

Durant els dies del 13 al 15 d’octubre del 2017 s’ha celebrat la 4a edició de la HackUPC, les 36 hores de hackathon de la Universitat Politècnica de Catalunya, i el grup de hackers de l’inLab hi ha participat.

Durant els dies del 13 al 15 d’octubre del 2017 s’ha celebrat la 4a edició de la HackUPC, les 36 hores de hackathon de la Universitat Politècnica de Catalunya, i el grup de hackers de l’inLab hi ha participat. Com a novetat, en aquesta ocasió han format 3 equips multidisciplinaris amb 3 estudiants de publicitat i comunicació conegudes de la HackatH2On.

Equips i projectes

El primer equip, format per Ester Lorente, Sandra Martín i Marc Vila, han desenvolupat Lazarus, una aplicació mòbil realitzada per Android amb l’objectiu d’ajudar a les persones amb un cert grau de deficiència visual a moure’s per la ciutat i facilitar la realització de tasques quotidianes sense la necessitat de tenir una persona de suport. Mitjançant tecnologies de visió per computador, machine learning i la col·laboració d’altres usuaris, poden situar-se en un mapa especialment dissenyat per a ells, descriure imatges, llegir text i demanar ajuda davant de situacions de confusió i/o perill.

El segon equip – Francesc de Puig, Soraya González, Sergio Paredes i Juan José Vázquez – han realitzat Peep’Can. El projecte proposava una solució per ajudar als propietaris de gossos a triar quin és el millor parc per a gossos, coneguts popularment com a pipí cans, amb l’objectiu de millorar les smartcities. Per fer això, integrava una aplicació mòbil amb la xarxa de sensors situats als parcs que controlaven en temps real quins gossos hi havia en cada moment. Amb un perfil personalitzat per cadascun dels nostres amics de quatre potes, el sistema determina si anar-hi és una bona idea, basant-se en la compatibilitat entre el nostre gos i els que ja hi són al parc. Tanmateix, s’informa de les instal·lacions i estat d’aquests amb fotografies i informació sobre els serveis que ofereixen.

L’últim equip compost per Laura Benítez, Eduard Maura i Juan Salmerón han construït una aplicació mòbil encaminada a simular les Batallas de Gallos (concursos d’improvisació de rap). La idea inicial competir contra la màquina a través d’una rima introduïda per l’usuari. A posterior, establíem una cerca de tweets de paraules que poguessin rimar i així obtenir vocabulari sobre el qual crear rimes basades en 8 patrons coneguts. Finalment, convertir aquesta frase en veu i posar-la sota una base de música rap.

Premis i aprenentatge

L’oportunitat de col·laborar amb persones de caràcter no tècnic, en particular, de l’àmbit de la comunicació, han estat molt positiu per a tots els components dels grups. Han permès practicar mètodes de comunicació i exposició d’idees que d’altra forma no haguessin fet.

Finalment, els projectes Lazarus i Peep’Can han guanyat el primer i segon premi respectivament al repte de ServiZurich per ajudar a reduir les reclamacions a través dels dispositius intel·ligents -“Help us make smart devices smarter to reduce claims”-.