Visual Studio Live Share

liveshareehedf

Visual Studio Live Share

Visual Studio Code és un editor de codi font desenvolupat per Microsoft per a Windows, Linux i macOS que permet instal·lar extensions addcionals per millorar el flux de treball.

En molts equips que treballen amb la metodologia Agile es realitza un desenvolupament pair programming, en què dos programadors treballen junts en una única estació de treball. Ara que el teletreball és una necessitat, més que una opció, us mostrarem una eina que ens permetrà augmentar la comunicació entre el nostre equip.

Visual Studio Code és un editor de codi font desenvolupat per Microsoft per a Windows, Linux i macOS que permet instal·lar extensions addicionals per millorar el flux de treball.
Un d’ells és Visual Studio Live Share, una extensió descarregable a través del mateix editor accessible si tenim un compte gratuït de Microsoft o GitHub.

Les principals característiques destacades són:

1. Iniciar una sessió de codi compartit en temps real sense necessitat de clonar el repositori o configurar l’entorn.
Un usuari pot generar la sessió en el seu equip i convidar a altres per crear i editar codi alhora en el mateix equip, amb accés a terminal en mode de només lectura i escriptura. L’usuari convidat podrà executar l’enllaç en el seu propi Visual Studio Code o en un navegador sense necessitat d’instal·lar cap eina addicional.

2. Live share permet editar i depurar alhora per tot l’equip. Disposa d’un xat, trucada d’àudio i permet atreure l’atenció sobre el cursor a un o tots els participants, fent més fàcil el treball conjunt.

3. Cada desenvolupador manté les seves preferències personals en l’editor. Podem configurar l’entorn per mantenir el tema, enllaços del teclat i el nostre propi cursor.
Jo personalment tinc el tema en Blau Mandalorian quan sóc convidat, i Angular Xarxa quan sóc host, el que em permet tenir més control visual de l’entorn.

4. Ús compartit de servidors i port
Al depurar conjuntament, pot ser molt útil accedir a diferents parts de l’aplicació ofertes per l’amfitrió per a la sessió de depuració. Potser vol accedir a l’aplicació en un explorador, accedir a una base de dades local o arribar a un punt de connexió REST des de les seves eines. Live Share li permet “compartir un servidor”, la qual cosa assigna un port local a la màquina de l’amfitrió exactament el mateix port de la màquina de cada convidat. Després, com a convidat, pot interactuar amb l’aplicació com si s’estigués executant localment al sistema (per exemple, tant l’amfitrió com el convidat poden accedir a una aplicació web que s’executi a http: // localhost: 3000).

5. Controls d’accés
Com amfitrió, aquesta eina ens proporciona multitud d’opcions per interactuar amb els convidats, bé sigui bloquejar l’accés a determinades carpetes, permisos de només lectura en uns arxius (però en altres també d’escriptura), o bé requerir acceptació dels convidats a la sessió.

6. Utilització a la docència
Quan els instructors ensenyen una lliçó, poden usar Live Share per compartir el seu projecte amb estudiants, en comptes de presentar la seva pantalla. Això permet que la classe completa segueixi juntament amb el professor, mentre que pot interactuar amb el projecte per si mateix. A més, el professor pot demanar als estudiants individuals que l’ajudin a resoldre una part determinada de la lliçó (per exemple, “Quin mètode s’hauria d’anomenar aquí?”), Que pot ajudar en els aspectes socials de la classe.

MANUAL D’ÚS

Amfitrió:

Un cop instal·lada l’extensió, caldrà fer clic en la icona corresponent i iniciar una sessió col·laborativa. Es podrà convidar mitjançant un enllaç o mitjançant el correu electrònic. Els contactes de sessions anteriors apareixeran en preferits simplificant aquest pas.

Convidat:

Podrem fer clic en l’enllaç que ens han remès al correu electrònic si hem estat convidats per aquest canal i s’obrirà l’editor al navegador o ens preguntarà si volem executar VSC al nostre ordinador.

Si hem optat per unir-nos a una sessió mitjançant l’enllaç, des de l’editor podrem fer clic en “join collaboration session” amb l’id de sessió que ens han passat els nostres companys.

Com podeu veure, gràcies a aquesta eina eliminem algunes barreres físiques en el teletreball i la cooperació de l’equip en la distància.

Enllaç: https://visualstudio.microsoft.com/es/services/live-share/