La UPC guanya un accèssit en la II Edició dels premis Discapnet de la Fundació ONCE

discapnet

El projecte "Actuacions d’Infoaccessibilitat per al foment de la inclusió educativa de les persones amb discapacitat" ha sigut finalista en la categoria A d’aquests premis. Aquesta categoria premia la millor iniciativa, projecte, producte o servei TIC per a la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat.

La infoaccessibilitat consisteix en garantir i facilitar a les persones amb diferents discapacitats l’accés en igualtat de condicions a les comunicacions i sistemes d’informació. Amb aquest objectiu, la UPC va impulsar el projecte infoaccessibilitat del que inLab FIB ha format part mitjançant l’adaptació de la web de la Facultat d’Informàtica de Barcelona segons les guies d’accessibilitat de Technosite 2.0. D'aquesta participació valorem molt positivament la consciència adquirida enfront la importància de publicar continguts accessibles i el coneixement adquirit sobre les diferents discapacitats.

Des de l'inLab es van realitzar una sèrie de procediments per fer accessible la web de la FIB focalitzats en :

• L'estructura de la informació
  • Maquetació del contingut
  • Proporcionar informació a les imatges, contingut multimèdia,…
  • Fer una construcció d'enllaços correcte, taules ben estructurades
  • Utilitzar correctament l'estàndard html
  • Donar contingut alternatiu als scripts

En paral·lel i des de la FIB, de cara a conscienciar de la importància de l'accessibilitat a tota la comunitat es va fer una xerrada a càrrec d'un consultor en accessibilitat dirigida als estudiants. La podeu veure al següent enllaç:  Sensibilització sobre accessibilitat per a estudiants

La Fundació ONCE ha volgut reconèixer específicament la aplicació de les tecnologies accessibles a aquest objectiu, mitjançant la creació d’un accèssit especial al projecte “Actuacions d’Infoaccessibilitat per al foment de la inclusió educativa de les persones amb discapacitat”, presentat per la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech.