Desenvolupar jocs mòbils – “From Zero to Hero”

webp

Desenvolupar jocs mòbils – “From Zero to Hero”
Autors:

INTRODUCCIÓ

Avui dia el mercat dels videojocs és un mercat immens que està en constant creixement, això és gràcies als telèfons mòbils, ja que tothom en té un i, qualsevol mòbil, sigui de la marca que sigui ve amb una tenda d’aplicacions des d’on es poden descarregar milers de jocs. Molts d’aquests jocs han sigut creats per individus que han hagut d’investigar molt per poder publicar un joc. Amb aquest article intentaré facilitar aquest procés amb la meva experiència desenvolupant videojocs, els quals estan recopilats a la meva pàgina web: ShinyDuckGames

PRIMER PAS

El primer que s’ha de fer és escollir amb quina eina es farà, ja que depenent de l’eina s’ha de fer servir un llenguatge de programació o un altre. Pots escollir entre fer servir un motor de videojocs que et permet publicar el joc a diferents plataformes o directament escollir el framework necessari per a la plataforma on vulguis publicar-lo. La principal diferència és que el motor de videojocs et fa la tasca de creació més fàcil, ja que porten integrats un motor de físiques, detecció de col·lisions i moltes altres funcionalitats.

Si s’escull el motor de videojocs, la tasca serà més difícil, ja que hi ha uns quants: Unity3D, Unreal Engine, Godot etc. i s’ha d’escollir un que s’adapti a les nostres necessitats. A continuació teniu una mica d’informació sobre cadascun:

Unity 3D: És un motor de videojocs on es programa amb C#, és molt potent i a la vegada té una molt bona corba d’aprenentatge, ja que hi ha una gran comunitat darrera i molts tutorials a disposició de tothom. A més, es pot exportar a quasi totes les plataformes existents i et dóna la possibilitat de fer jocs tant amb 3D com amb 2D. Un altre avantatge és que és gratuït si guanyes menys de 100.000$ a l’any.

Unreal Engine: És un motor de videojocs molt famós, es programa amb C++ el que ho fa una mica més complicat. També et permet crear jocs amb 3D i 2D amb molta facilitat i exportar-los a una gran quantitat de plataformes. Unreal Engine també és gratuït però solament fins els primers 3000$, després de guanyar aquesta quantitat s’ha de pagar el 5% de les guanys.

Godot: Godot és l’alternativa open source gratuïta que et permet fer tot l’anterior i a més, pots escollir amb quin llenguatge el programaràs, es pot fer amb llenguatges com C#, C++ o GDScript, un llenguatge basat en Python

Si vols fer-ho amb el framework has d’escollir la plataforma on vols publicar el teu joc. En el cas d’Android, ho pots fer amb Android Studio i programar amb Java o Kotlin, si prefereixes publicar-lo a iOs ho has de fer amb Xcode i programar-lo amb Swift.

VISUALS

Decidir quins models fer servir, si 3D o sprites (dibuixos en el cas d’un joc 2D) pot suposar un problema, ja que crear-los un mateix i que quedin bé pot ser més complicat que programar el joc sencer. Però gràcies a molts artistes caritatius que pengen les seves creacions a Internet de manera gratuïta, s’ha aconseguit que no siguin necessàries grans habilitats artístiques per crear un joc estèticament bonic. Podem trobar aquests recursos a llocs com Itch, Kenney, Opengameart,i PolyGoogle entre d’altres. Si en canvi, el vols crear tu, tens disponibles programes gratuïts com Blender per a fer models 3D o Krita per fer sprites.

PUBLICACIÓ

Un cop creat el joc s’ha de publicar a la tenda d’aplicacions, si ho volem publicar a Google Play, s’ha de pagar 25$ i ja podràs publicar totes les aplicacions que vulguis. Si vols publicar-ho a l’App Store, s’ha de pagar 99$ a l’any.

Si es vol publicar en Android a part del Google Play hi ha altres tendes d’aplicacions disponibles, encara que Google Play sigui l’oficial, en països com la Xina o la India fan servir d’altres tendes com la tenda d’aplicacions de Tencent (en el cas de Xina).

POSICIONAMENT

Un cop penjada l’aplicació a la tenda d’aplicacions, el nostre objectiu serà fer que els usuaris la descobreixin, hem de donar una raó a l’usuari per descarregar la teva aplicació i no altre. Per aconseguir això, utilitzarem ASO (App store optimization), serveix per millorar el posicionament del nostre joc dins de la tenda d’aplicacions. No hi ha una única manera de fer ASO simplement és seguir unes pautes que t’ajudaran a pujar en el rànquing d’aplicacions. Pautes com per exemple com escriure la descripció de l’aplicació, de com dissenyar la icona…

Com pots veure la creació d’un videojoc no té per què ser una feina complicada, Internet és un lloc on pots trobar qualsevol mena d’informació. Amb aquest article, esforç i dedicació podeu aconseguir fer aplicacions molt originals i divertides. Per finalitzar us deixo dos exemples d’aplicacions fetes seguint les pautes explicades a l’article:

Nom de l’App: Orbit Project

Motor de videojoc escollit: Unity 3D