11ª Festibity – La gran Festa de les tecnologies

festibity

11ª Festibity – La gran Festa de les tecnologies

Com cada any, FIB Alumni i la UPC  van organitzar la gran festa de les tecnologies de la informació i comunicació, la Festibity. Va tenir lloc el 25 d'abril, a l’edifici DHUB de Barcelona i aquest any la temàtica eren les Smart Cities.

Com cada any, FIB Alumni i la UPC  van organitzar la gran festa de les tecnologies de la informació i comunicació, la Festibity. Va tenir lloc el 25 d'abril, a l'edifici DHUB de Barcelona i aquest any la temàtica eren les Smart Cities.

Un debat sobre les Smart Cities, la seva implantació en les nostres ciutats i les millores que poden aportar a la nostra societat, on van participar personalitats rellevants en la matèria com  la Pilar Conesa (fundadora d'Anteverti i directora de l'Smart City Congress) va ser seguit per la secció de mencions, en la que es premià el treball i la trajectòria de diferents professionals.  Les modalitats són:

• Menció FIB: reconeixement a una o més persones que hagin desenvolupat una tasca destacada en la vida de la FIB.
  • Menció Honorífica: reconeixement a una persona, empresa o entitat que s'hagi distingit en la seva trajectòria per una contribució a les TIC de forma significativa.
  • Menció a la Iniciativa TIC: reconeixement al projecte d'una empresa que s'hagi distingit darrerament en el camp de les TIC.
  • Menció FiberEmprenedors: reconeixement a una empresa impulsada per un Fiber, que hagi tirat endavant algun projecte empresarial rellevant.

La Menció FIB va ser per al professor Jaume Barceló, col·laborador de l'InLab en projectes de transport i TIC (com In4mo), pel seu treball durant la seva carrera professional a la FIB.

Aquest any FIB Alumni ha organitzat per primera vegada el concurs FIB Apps, un concurs orientat a l'entorn universitari i recolzat per la Mobile World Capital, que promou el desenvolupament per a plataformes mòbils. La temàtica van ser les Smart Cities coincidint amb la de la Festibity. El concurs va tenir molt de ressò tant a nivell nacional com internacional i es van presentar molts candidats amb aplicacions de molta qualitat. El guanyador va ser CLAP, una aplicació desenvolupada a l'Escola Audiovisual Gobelins de París que permet fer un recorregut turístic d'una ciutat a través d'una pel·lícula.

Les Smart Cities és un tema que ara mateix està tenint molt auge, a l'inLab tenim cada vegada més projectes relacionats amb aquesta matèria, algunes de les nostres àrees de treball són:

Des de l'Inlab vam col·laborar en el desenvolupament de la web de la 11a Festibity (www.festibity.cat) i amb la dinamització de l'acte abans, durant i després a les xarxes socials.

La festa de les tecnologies de la informació no només serveix per premiar la feina dels professionals sinó que a més, serveix per establir relacions entre ells, donant la possibilitat de conèixer i fer networking amb  gent que treballa en el mateix entorn que nosaltres i permetent establir sinergies.