SAGA: Sistema d'Administració i Gestió Acadèmica de centres públics dependents del Departament d'Educació

Descripció:

Durant els anys 2003, 2004 i 2005 inLab FIB, amb la col·laboració del grup de recerca Laboratori de Modelització i Anàlisi de la Informació (LIAM),  ha desenvolupat l’aplicació de gestió dels centre docents públics dependents del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. (Gestió de 2.500 centres, 50.000 professors i 500.000 estudiants matriculats)

L’aplicació permet efectuar la gestió dels plans d’estudi, matrícula de l’alumnat, distribució de currículums, avaluació, emissió d’informes i certificats oficials, donar suport dels processos administratius i permet realitzar la gestió econòmica dels centres.

A partir de 2006, el manteniment evolutiu i correctiu de SAGA és reponsabilitat de l’empresa T-Systems. Durant 2006 i fins a setembre de 2007 s’ha col·laborant amb T-Systems per fer el traspàs del coneixement de l’aplicació i de part de l’equip de treball.

Període del projecte:
Agost, 2003 to Setembre, 2007
Col·laboradors:
Beneficis per al client:
  • Facilitat les tasques de definició de plants d’estudis, organització dels cursos acadèmics, matrícula i avaluació
  • Facilita les tasques del dia a dia de la gestió acadèmica dels centres
  • Repositori únic de les dades
  • Ofereix eines per facilitar la pressa de decisions
  • Facilita l’ús de l’aplicació
  • SAGA es un sistema d’informació, en entorn J2EE / Oracle, que dona suport a la gestió dels estudis en tres àmbits. Procés de planificació, de desenvolupament i d’avaluació
  • Sistema de gestió, que reforça determinats processos de gestió de plans d’estudi, estudiants i expedients, matrícula i avaluació, gestió econòmica del centre, comunicació amb altes sistemes del Departament
Tecnologia: