Un grup de hackers de l’inLab assalten la CopenHacks!

Participants inLabers fora l'edifici de Microsoft

Un grup de hackers de l’inLab assalten la CopenHacks!

Del 22 al 23 d’abril de 2017 s’ha celebrat la CopenHacks, una hackató que ha tingut lloc a Copenhaguen i on els 150 participants han tingut 24 hores per crear el seu projecte de temàtica lliure. 7 d’aquests participants han sigut inLabers.

L’origen de la CopenHacks

La idea de CopenHacks va arribar l’any 2015 per un estudiant de la Universitat Tècnica de Dinamarca (DTU).  Es volia una hackató que tingués lloc a prop de la universitat, estigués enfocada en l’aprenentatge i la diversió, i que fos oberta a qualsevol persona interessada a crear solucions innovadores i impressionants. La CopenHacks és diferent d’altres hackatons locals en el sentit que no es demana als participants/estudiants que creïn solucions existents o treballin en problemes específics de les companyies, sinó que es pretén que sigui un punt de trobada on conèixer altres hackers, dedicar 24 hores en aquesta gran idea i oferir un cap de setmana d’oportunitats per aprendre d’altres talentosos hackers.

CopenHacks va ser concebut amb la intenció que els estudiants tant locals com internacionals de diferents orígens s’uneixen per treballar en qualsevol projecte que vulguin, utilitzant la tecnologia que vulguin, amb l’esperança d’iniciar un programa més progressiu, atractiu i enriquir la cultura “Hacker” a Dinamarca.

L’edifici de Microsoft

CopenHacks es realitza en el nou i luxós edifici de Microsoft en Kongens Lyngby, Copenhaguen, Dinamarca (que també es troba el Centre de Desenvolupament de Microsoft). L’edifici és el lloc de treball de centenars d’empleats de Microsoft de tot el món, i les instal·lacions són modernes i elegants. La infraestructura està pensada per suportar un gran nombre de persones connectades simultàniament a la xarxa. Hi ha fins i tot una habitació tranquil·la per dormir, un vestuari amb dutxes, una zona de jocs amb xboxes i kinekts.

La participació dels inLabers

En la CopenHacks hi va haver 2 equips formats per inLabers:

• L’equip format per en Marc Vila, l’Ester Lorente i en Francesc de Paula Puig, que van fer una aplicació mòbil: TrackMyGuests. Amb un simple panell de control l’amfitrió pot gestionar un esdeveniment i comprovar que els convidats estan arribant al lloc acordat. Quan l’amfitrió ho requereix, el sistema envia un SMS als convidats recordant sobre la reunió. Aquest SMS activa un servei d’Android que envia la confirmació i la posició dels convidats al host. Llavors els resultats es mostren en una llista i també en un mapa al costat web (host).
  • El 2n equip estava format per l’Eduard Maura, en Juan Salmerón, en Sergio Paredes i en Juan José Vázquez, que van fer una aplicació web molt interessant: F**k Harassment, guanyadora en la categoria de “#HackHarassment”. Cada dia més nens pateixen d’assetjament en línia (atacs deliberats i maliciosos que tenien com a objectiu causar-los por i intimidar i de vegades ho aconsegueixen). Molts cops els nens no saben com defensar-se contra aquest tipus d’assetjament i els seus pares no saben que els seus fills estan sent assetjats. Així que aquí apareix F**k Harassment, una aplicació web que permetrà als pares o tutors detectar l’assetjament en línia a partir d’àudio o text.

Els propis protagonistes ens expliquen la seva experiència a Hackejant la CopenHacks 2017.