Transferint Coneixement

imatge coneixement

Transferint Coneixement

El Programa de Doctorats Industrials és una iniciativa estratègica promoguda per la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb les universitats catalanes, publiques i privades, que té per objectiu contribuir a la competitivitat i a la internacionalització de les empreses catalanes promovent el desenvolupament de projectes de R+D+I d’alt valor afegit i la integració de doctors al teixit empresarial.

El Programa de Doctorats Industrials és una iniciativa estragègica promoguda per la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb les universitats catalanes, publiques i privades, que té per objectiu contribuir a la competitivitat i a la internacionalització de les empreses catalanes promovent el desenvolupament de projectes de R+D+I d’alt valor afegit i la integració de doctors al teixit empresarial. L’element clau d’aquest programa és el projecte de doctorat industrial, és a dir un projecte de recerca estratègic dins de l’empresa on el doctorand/a desenvoluparà la seva formació investigadora, en col·laboració amb un grup de recerca d’una universitat catalana, i que, un cop finalitzat, serà objecte d’una tesi doctoral.​

Actualment, dins el marc d’aquest programa, a l’inLab FIB col·laborem en el desenvolupament d’un d’aquests projectes de doctorat industrial, co-dirigit pels professors Josep Casanovas i Joan A. Pastor. El projecte, realitzat per l’alumne Felix Sanchez, s’emmarca dins l’àmbit dels models i arquitectures empresarials per a la integració i evolució del Sistemes d’Informació dins les organitzacions d’educació superior. En concret, se centra en el desenvolupament de nous instruments i mètodes multinivell – a l’estil dels models de maduresa competencial o CMM – per a avaluar i monitoritzar els nivells de maduresa dels Sistemes Interns de Garantia de Qualitat (SIGQ) universitaris, amb l’objectiu d’afavorir-ne i facilitar-ne la seva millora i eventual certificació. El projecte es duu a terme conjuntament amb l’empresa SBS Seidor, amb la tutorització d’en Baptista Borell, director de la seva unitat de negoci de Learning Services.

En podeu saber més en l’article del diari digital eltemps.cat.