L’Ester Lorente rep el premi Dona TIC 2017

Fotografia premi Ester

L’Ester Lorente rep el premi Dona TIC 2017
Premiats:

Dijous 14 de desembre se celebra el 12×12 Congress “La Gran Trobada de Cap d’Any”. El 12×12 Congress és un esdeveniment anual orientat a reunir a tot el sector TIC i fer un resum de tot l’any TIC a Catalunya.

En aquest esdeveniment, s’atorguen els Premis Dona TIC 2017.  Aquests guardons volen donar rellevància a aquelles dones que, al llarg de l’any, s’han distingit en la seva activitat professional dins el sector Tecnologies i Comunicacions.

Enguany, una de les mereixedores d’aquest premi és l’inlaber Ester Lorente en la categoria d’Estudiant TIC Universitària. Actualment està estudiant el “Master Innovation and Research in Informatics” a la Facultat d’Informàtica de Barcelona de la UPC. Al mateix temps participa en el programa Talent de l’inLab FIB, a l’àrea de Smart Mobility on col·labora a projectes reals amb empreses com SEAT i Volkswagen simulant la mobilitat del futur.

El seu Treball Final de Grau, que combina coneixements d’informàtica i transport, va formar part de l’eina CitScale, una eina d’anàlisi i visualització de dades per analitzar solucions de mobilitat (vehicle elèctric, vehicle compartit, etc.) que s’ha presentat a diferents esdeveniments professionals i científics. A més a més és una apassionada de les hackathons. Aquest any ha participat en sis i a cinc d’elles ha rebut algun premi o menció.