ISTWUPC 2015

istwupc4

ISTWUPC 2015
Autors:

Fa més o menys un any vaig fer un post sobre una estada a la universitat de Bergen per una Staff Mobility week, arran d’aquella experiència em vaig decidir a organitzar una setmana TIC a la UPC, per això vaig demanar ajuda a la comunitat TIC i al Gabinet de Relacions Internacionals i Empresa (GRIiE).

L’equip que va sortir després de les converses amb el GRIiE i de la sol·licitud d’ajuda a la resta dels TIC va ser: Anna Fàbregas (GRIiE), Àlex Muntada (DAC), Gabriel Verdejo (RDlab), Isabel Darnell (ICE), Joan Giralt (OSI), Lluïsa Romanillos (GRIiE), Mònica Pérez (ETSEIB) i Sandra Marsà (inLab).

Un cop l’equip estava format, calia preparar la setmana. El primer que vàrem fer va ser cercar un tema que faria de fil conductor de tota la setmana. I el tema escollit va ser SMART univerCITY. Amb el tema vehicular en ment “només” ens calia omplir de contingut la setmana, i trobar unes activitats socials adients a la temàtica escollida i al pressupost.

Finalment la setmana del 4 al 8 de maig aquesta es va celebrar la ISTW-UPC 2015.

Dilluns benvinguda, i presentació dels participants. Un cop finalitzades les presentacions vam fer un dinar on cadascun dels participants portava un menjar típic de la seva ciutat o país.

Dimarts context. Al matí jornades de portes obertes per parlar de les SMART CITY i les SMART univerCITY. A la tarda BCN Smart City Tour, per veure casos pràctics per fer de BCN una smart CITY.

Dimecres i dijous treball en grup. Es van fer dos grups, un veurien casos pràctics gràcies al professor David Carrera del DAC i l’altre innovaria dins la universitat gràcies a la UPCNET (Sergi Sales i Raquel Fernàndez).

Dimecres al matí el primer grup va explorar les possibilitats que oferien els sensors (molt importants de cara a tenir informació i poder prendre decisions en funció de les dades rebudes), per això és va treballar amb unes plaques de tessel que es programen molt fàcilment i es poden endollar a tot tipus de sensors.

El segon grup va treballar mitjançant tècniques de design thinking, identificar alguns dels problemes que hi ha a la nostra universitat (o el món universitari en general).

Dimecres a la tarda es va fer una visita a les caves Codorniu, una oportunitat per veure no només Barcelona sinó també el seu entorn, i es finalitza la visita fent un tast de cava, un producte molt nostre.

Dijous al matí el grup pràctic va veure com emmagatzemar les dades dels sensors que es recullen mitjançant una API i crear fluxos de treball a partir d’aquestes dades amb nodered. Per finalment fer un brain strorming de possibles casos d’ús en entorn universitari.

L’altre grup a partir dels problemes que havia detectat a la universitat va pensar possibles solucions i va fer uns prototipus que recollien totes les propostes fetes en aquests àmbits.

Dijous a la tarda vam anar a la Terrassa Duquessa de L’Hotel Ducs de Cardona amb unes vistes fantàstiques sobre el port de Barcelona a escriure les conclusions de la setmana. I al vespre vàrem fer un sopar de germanor.

Divendres Conclusions. La jornada va començar fent una visita al BSC, després cada grup va presentar les seves conclusions i ens vam acomiadar fent una paella a la festa FIB.

Després de fer una setmana de mobilitat a l’estranger i d’haver-ne organitzat una a casa nostra puc dir que les dues experiències són molt enriquidores. Ambdues coneixes noves persones, maneres de treballar diferents de les teves i també tens petites pinzellades de la cultura de cada país dels participants. Ara bé organitzar una setmana com aquesta no hagués estat possible sense el fantàstic equip de treball que he trobat.  Gràcies!