Introducció a MIT App Inventor

app_inventor

Introducció a MIT App Inventor

En motiu de les jornades en homenatge al Beat Ramon Llull, patró de la informàtica realitzades a la Universitat Poltècnica de Catalunya, vaig tenir l'oportunitat d'oferir tallers de creació d’aplicacions Android a professors de l'àrea de tecnologia de secundària i batxillerat.

Amb l’objectiu d’apropar la creació i programació d’aplicacions per a dispositius mòbils amb Android a tothom, sense requerir coneixements avançats de programació, els tallers van ser impartits mitjançant l’eina de desenvolupament per a Android MIT App Inventor.

Que és MIT App Inventor?

MIT App Inventor és una aplicació web pensada fer facilitar la creació d’apps per  a mòbils amb sistema operatiu Android. L’eina va ser creada al 2009 pel professor Hal Abelson del Massachusetts Institute of Technology (MIT) i Google en recolzà el desenvolupament fins al 2011. Des d’aleshores aleshores l’eina ha estat mantinguda el MIT, que també hi ha afegit funcionalitats.

El concepte de creació d’aplicacions està basat en Scratch, una aplicació informàtica que busca la màxima facilitat d’ús per introduir els nens i nenes a la informàtica i en especial a la programació i desenvolupament. Així doncs, MIT App Inventor és una eina gratuïta que ofereix la possibilitat de crear aplicacions de forma senzilla a través de l’enllaç i la combinació de diferents blocs que abstrauen la complexitat habitual de la programació.

Pantalla d'edició de programació de l'aplicació

Tot i que persones amb coneixements avançats poden arribar a trobar límits en les aplicacions creades a través d’App Inventor, mitjançant aquesta es poden crear apliacions que aprofiten totes les característiques dels dispositius com l'accés a sensors,  l'ús de serveis web externs, la integració amb altres aplicacions d'Android: telèfon, la missatgeria entre altres i fins i tot el control de Robots Lego Mindstorms.

Pantalla d'edició de programació de l'aplicació

Com començar a utilitzar MIT App Inventor

Tal i com hem dit abans per  començar a utilitzar MIT App Inventor no són necessaris coneixements tècnics avançats, de fet, el més recomanable és seguir els tutorials d’iniciació ja creats per introduir-se a la creació d’aplicacions els quals expliquen pas a pas de forma molt detallada tot el necessari. A més a més, també estan disponibles les aplicacions senzilles que s’utilitzen d’exemple per poder experimentar amb elles.

Un cop completats alguns dels tutorials és possible començar el desenvolupament de la teva aplicació, només convé una idea d’aplicació.