Finalitza la prova pilot d’Autenticació Adaptativa

Entrega iPad prova pilot d'Autenticació Adaptativa a la FIB

Finalitza la prova pilot d’Autenticació Adaptativa

Safelayer i l’inLab FIB han realitzat durant el primer trimestre de 2013 una prova pilot d’una nova solució d’autenticació de Safelayer. Es tracta d’una solució innovadora basada en el reconeixement de la dinàmica del tecleig, que són les característiques úniques que té cada persona quan escriu amb un teclat, convertint-se en un tret biomètric únic que permet enfortir el processos d’autenticació. Aquesta solució està dissenyada per a verificar la identitat tant a entorns Web com Cloud i permet adaptar-se a PC i dispositius mòbils. Sortirà al mercat aquesta primavera a través de la plataforma d’Autenticació Adaptativa TrustedX de Safelayer.

Amb aquesta prova pilot, en la qual han participat més de 500 estudiants de la Facultat d’Informàtica de Barcelona, s’ha pogut dur a terme un nou assaig del producte en un entorn real per aconseguir una ràpida implementació una vegada llençat al mercat. Gràcies a la col·laboració d’ambdues entitats s’ha realitzat un estudi i validació exhaustiva de la solució que ha permes una sintonització òptima del funcionament, aconseguint una valoració positiva i optimitzant el producte per la seva sortida al mercat.

Entre els estudiants que han participat en aquesta prova pilot es van sortejar dos iPads Mini dels quals es fa entrega avui dia 23 d’abril a la Facultat d’Informàtica.

Safelayer Secure Communications S.A. empresa creada l’any 1999 sorgida com spin-off del departament d’Arquitectura de Computadors de la UPC, desenvolupa solucions de software per a infraestructures de clau pública (PKI), autenticació, signatura electrònica i protecció de dades. Les seves solucions són usades per governs, el sector financer, companyies asseguradores, grans empreses i prestadors de serveis de seguretat incloent prestadors de serveis de certificació.